söndag 3 maj 2015

28+0

För drygt tre veckor sedan pratade vi med neonatalen och skrev på papper om att vara med i en studie som bedrivs här på sjukhuset med de allra för tidigast födda. I går var sista dagen som vi platsade i den studien!!

Jag är så tacksam över att min kropp, trots allt, fungerar tillräckligt bra för att ge lillkillen tid att växa till sig så pass mycket att jag nu känner mig väldigt optimistisk när det gäller utgången av det här. Jag har varit utan mediciner sedan mitten av veckan och i dag blöder jag nästan inte alls utan det är mest vatten som rinner. Alla kurvor som görs på bebisen ser bra ut. (Vi gör två CTG:n om dagen.) Mitt blodtryck imponerar på alla, och även om jag hade lite förhöjda infektionsvärden i torsdags så verkar det inte bli mer med det heller, inte just nu i alla fall. Och hur tråkigt jag än har det så går dagarna och när jag tänker på att vi redan har hållit på i sex veckor så känns inte tre-fyra veckor till så farligt. Sen är jag väl medveten om att det här kan vända på en kvart, men vi har redan kommit så långt och det är helt fantastiskt!

3 kommentarer:

  1. Goda nyheter! Hoppas det inte blir mer så mycket mer dramatik nu för er. Tänker på dig och familjen. Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Lite tryggare alltså!.
    Härlig bild nedanför förresten.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Det kommer gå bra det här!! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.