onsdag 20 maj 2015

Han växer

I dag tog sig Ebbe över sin födelsevikt!! I morse när vi vägde honom visade vågen 1145 gram!! 

Vi har även haft en möte med barnläkaren och den sköterska som är vår kontaktperson och de trodde inte att det skulle dröja särskilt länge innan han får flytta ur kuvösen. De är extremt nöjda med hans framsteg och det enda de ska diskutera är om de behöver berika min mjölk med extra protein. Det har gjorts en analys på min mjölk och när de får svar på den tar de ett beslut. I övrigt är han ett exemplariskt prematurt barn. 


3 kommentarer:

  1. Härligt att han sköter sig lille Ebbe,

    SvaraRadera
  2. Först: stort, stort grattis till Ebbe! Underbart att det gick så bra som det gjorde i alla fall, att han mår bra och växer. Så glad för det!
    Jag har läst och väntat på inlägg och läst men inte kommenterat förrän nu.
    Vilken tuff förlossning ni fick. Och som du skrev om uppvaket, det lät som om det vore i Spanien.
    Jag blev så berörd av Jonas berättelse.
    Nu är det värsta över. Även om ni inte får ha honom hos er hemma så dröjer det nog inte alltför länge innan han får komma hem. Så skönt att det gick bra till slut! Grattis igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, Annika! Vi har verkligen haft tur mitt i allt. Hur han kan vara så stark som han är efter att ha få växa utan något vatten i magen och bli förlöst på det sätt som han blev, det är mer än vi förstår. Nu när det har gått drygt en och en halv vecka sedan han kom känner vi oss allt mer trygga med att han kommer att ta sig igenom det här utan några men.

      Kram

      Radera

Tack för att du tog dig tid.