fredag 15 maj 2015

Fyra dagar

Det har gått drygt fyra dygn sedan han kom och han är en precis lika självklar del av mitt liv som alla de andra har varit. Jag hade funderingar innan, om jag skulle kunna knyta an på samma sätt, om jag skulle våga, men när jag fick se honom var det lika kört som vanligt. Min lilla ljuvliga unge som sitter ihop med mig på samma villkorslösa sätt som sina syskon. 


I går blev jag utskriven från BB och jag har sovit hemma i natt. En onaturlig situation att åka hem utan mitt barn men en nödvändighet om vi ska orka med det här. Vi sover hemma, turas om att vara på sjukhuset på dagarna och jag kan vara med de andra barnen på ett helt annat sätt igen. Jag försöker att inte ha allt för dåligt samvete för att de får mycket mindre av sin mamma än vanligt, men det är inte lätt. Vi behöver varandra. 

2 kommentarer:

  1. Vi var ju långt ifrån våra och kunde bara åka dit på helgerna. Det var skitjobbigt, och då hade vi inga andra barn som vi lämnade kvar hemma...
    Tycker det är mycket klokt att du sover hemma. Du behöver din vila nu om du ska orka tills lillen får komma hem.

    SvaraRadera
  2. Skönt Kajsa, hittills allt bättre än befarat och nu får det röra sig mot det mer och mer normala. Ni har grejat detta riktigt bra. Bara mer glädje och mer ro.
    Kram på er alla!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.