torsdag 7 maj 2015

Boar

För mycket tid och tillgång till Internet! Jag får skylla på det. Att jag håller på att gå åt av tristess är förmodligen ytterligare en anledning till det shoppande som jag har ägnat mig åt de senaste dagarna.

Jag har hittat en kvinna som ska sy kläder i ministorlek till honom. Jag har köpt lite andra kläder. Vagn är bestämd men inte inhandlad. Babynest med tillbehör köpte jag i går. Filt som matchar babynestet. Jag har även tittat på skötbord och elastisk sjal. Jag hade iofs en sjal, en väldigt fin sådan, men den verkar ha gått upp i rök.

Skämt åsido så ser jag det här enbart som något positivt. Neo var här i går och jag fick ställa nya frågor som jag fick väldigt positiva svar på. Jag känner att om inte bebisen har några andra fel när han kommer ut så kommer det här att gå bra, så jag förbereder mig på bebis i stället för katastrof.

Förresten så vägde han 1157 gram i måndags. Han är ju en stor kille nu!!

8 kommentarer:

  1. Rätt så, alla katastrofscenarier får hållas nån annan stans!

    SvaraRadera
  2. Nästan 100 gram mer än vad Matilde vägde, och hon var jätte-jättedålig dom första dagarna. Titta på henne nu! (Vi visste ju dessutom redan innan att hon inte mådde bra).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt att ha historier runt sig där det har gått bra trots tuffa starter.

      Radera
  3. Du kanske inte får användning av minikläderna till slut :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man vet aldrig men för tidigt kommer han att komma och mina andra har ju inte varit särskilt stora de heller.

      Radera
  4. Om du ändå boar så kan du titta runt på stickbeskrivingar och se om du hittar saker du gillar, så kan jag nog modifiera efter den storlek som behövs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag älskar ju allt du gör. Kan tänka mig att omlottröjor kommer att vara det mest praktiska i början och sen vet du ju hur mycket jag älskar mössor av alla dess slag : ) Men att du över huvud taget stickar något är guld värt!! Jag har kvar Eriks mössa men ena vanten är tyvärr borta. Det där med vantar är helt omöjligt.

      Radera
    2. nu när ni vet, vilken storlek? :) Klart lillkillen ska ha egna vantar. ;)

      Radera

Tack för att du tog dig tid.