tisdag 27 september 2011

Lågtryck

Som gravid är det ibland svårt att sätta saker i perspektiv och låta bli att gräva ner sig över småsaker.

I går fick jag ett brev från sjukhuset där det stod att jag måste tillbaka och göra en ny sockerbelastning, den här gången tre timmar lång, eftersom den första inte såg bra ut. (Det stod inte att den första inte såg bra ut med det är den enda anledningen till att man får göra en till.) Detta innebär att jag kan ha drabbats av graviditetsdiabetes, men det kan också betyda att det inte är något fel alls.

Jag är inte jätteorolig för att det ska vara någon fara för bebisen, men jag är fruktansvärt besviken på min kropp som ställer till det så här för mig/oss. Jag låg vaken i natt och kände mig både gammal och sliten. Jag som alltid är stark och klarar allt! Att min kropp inte ska fungera på rätt sätt finns inte med i mina planer. (Jag sa ju att ett nyanserat tänk inte ingår i min gravida världsbild.)

Det här stör mig extra mycket, tror jag, eftersom jag redan är nervös över förlossningen och de beslut jag måste ta runt den. Det blev liksom lite för mycket av allt och jag är extremt trött i dag, och ledsen.

10 kommentarer:

  1. Älskade Kajsa-Lisa.du ska se att det inte är något att oroa sej för... du ska väl komma hem och föda??Ta det beslutet ska du se att du mår bättre..Om sex dagar kommer jag,ska vi ta stärkande promenader och du får lite avlastning,med allt.
    Massor av stärkande kramar!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Vännen! Du ska se att det inte är någon fara. Tänk på att alla jobbigheter slutar att existera så fort fu får ditt lilla knyte i famnen ( sen kommer naturigtvis andra jobbigheter men då brukar det gå lättare eftersom man inte har graviditets-humör). Tänker på dig och hoppas att det händer nåt särskilt idag som får allt att se lite ljusare ut.

    SvaraRadera
  3. Kramar och tanker pa dig. Det blir bra ska du se. Du ar fortfarande stark och super! xxx

    SvaraRadera
  4. Men Kajsa då, visst har Du väl tillräckligt mycket Värmlandskänsla för att veta att:
    Dä ordner säj.
    Kram och var snäll mot Dig!
    C

    SvaraRadera
  5. PANG! Kommer styrka! <3 Det kommer att bli bra. Det får kännas skräpigt när det inte blir som man tänkt sig och så får man lägga om kursen, så blir det nog bra. Vad du/ni än kommer fram till när det gäller förlossningen, så blir det också bra. Snart är du inget gravidmonster längre, utan en stark och stolt mamma till fyra underbara barn <3

    SvaraRadera
  6. Bästa Kajsa. Massor av kramar! Det blir bra!

    SvaraRadera
  7. Jag kände precis likadant när jag fick samma besked under sista graviditeten. Barnmorskan pa vanliga sjukhuset satte mig pa tokdiet, men när jag kom till den privata läkaren, sa han att det inte var nagot alls att bekymra mig om, att jag skulle fortsätta äta normalt, och lillfia vägde 3,8kg och föddes i vecka 41...
    men visst, med gravidhormoner kan allt bli gigantiskt...
    ta hand om dig! tänker pa dig varje dag!
    Frida

    SvaraRadera
  8. Förstâr att du känner dig nedslagen, men ta det inte sâ, det är inte konstigt att nâgra värden blir lite kajak efter flytt med tre barn, värme, resor. Samma sak kan hända med blodtryck och järnvärden. Försök se det som att det är bra att de dubbelkollar. Sköt om dig, vila och försök äta och dricka ordentligt, din kropp fixar nog det här :) Kram /anna Malaga

    SvaraRadera
  9. Du har kanske pressat dig lite väl hart den senaste tiden. Du är nog mest trött. Ha tilltro till din kropp, den AR fantastisk och fixar dethär. Men försök vila och sköt om dig sa mycket du bara kan. Skönt att mamma kommer, det är nog precis vad som behövs.
    Stor kram
    Maja

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.