fredag 2 september 2011

Den ljuvliga sömnen

Att inte få sova är nog bland den värsta tortyr man kan utsättas för. Denna natt har härjats av en liten sötnos som inte bara väckte oss utan även intog sin rättmätiga plats tvärs över föräldrarnas säng. Jag kan nu tänka i två olika banor:

1. Det är lika bra att vänja sig för om ganska precis tre månader lär det inte bli bättre.

2. Eftersom jag inte kommer att få sova något alls om ungefär tre månader vore det underbart skönt att få vila ordentligt nu.

Nummer två är en indirekt pik till maken som av någon anledning måste sparkas igång på nätterna, begåvad som han är med en orubblig sömn. Bitter, inte jag inte.

7 kommentarer:

  1. Nu börjar det bli dags med en ny bild på magen. Jag såg den ju live i 2 veckors tid hur den växte.anna

    SvaraRadera
  2. Anna, på söndag, min magvisardag!

    SvaraRadera
  3. Ja tänk om man fick sova....da kanske man skulle se helt annorlunda ut ! Trots att mina barn är rätt stora nu har jag blivit störd väldigt manga nätter i sommar. Hoppas pa bättring när rutinerna börjar. Du kan ju alltid hoppas pa en ovanligt snäll bäbis. Det ska ju tydligen finnas sadana!!? Kul att du tittade in sa fort hos mig.
    Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Jag tror som Maja att allt blir bättre när skolan börjar de blir tröttare!!Håller tummarna..
    Ha en skön helg..Kramar alla..



    Puss Kram

    SvaraRadera
  5. Det kanske är Du som skall ha eget rum, med bra lås på dörren. Kram på Dig vännen.
    C.

    SvaraRadera
  6. Tank hur lite man uppskattade somn nar man inte hade barn! Men maste saga att nu inser man ju iaf att man inte behover sa himla mycket somn - man klarar sig anda. Fattar inte heller vad det ar med karlar som ALDRIG vaknar? ;) Hoppas helgen ar fin! Kram

    SvaraRadera
  7. Maja, jag räknar inte med några under med tanke på hur de andra har varit.

    Mamma, du vet att jag tänker skicka in dem till dig när du kommer, va!!??

    Pappa, jag har ju numera ett stor rum som är mitt kontor. Jag kanske skulle flytta in dit.

    Sara, det är helt galet hur lite sömn man kan klara sig på, men jag tror att man blir en något lite bättre fungerande människa om man faktiskt får sova. Karlar är ett mysterium, så är det bara ;)

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.