tisdag 24 maj 2011

Varmt och jobbigt

Nu har värmen kommit på riktigt till södra Spanien, 35 grader har vi idag, ungefär. Det märks på barnen att värmen tar på dem. Eira sover siesta varje dag efter att inte ha sovit siesta en enda gång på minst ett år. Grabbarna är grälsjuka och slåss hela dagarna. Den stora är dessutom inne i någon fruktansvärd trotsålder som får mig att starkt tvivla på min förmåga som mamma. Trötta, är vi!!

Men flyttplanerna, och pappersarbetet som kommer med det, går framåt. I dag hade jag en flyttgubbe här som ska ge oss ett kostnadsförslag. Vi måste träffa minst två till eftersom makens företag bekostar flytten, men vi är i alla fall på gång. Husjakten i Valladolid går långsamt men framåt och jag har faktiskt bokat resa till Sverige "redan". Vi åker den 24 juni och stannar nog nästan hela sommaren. Efter det blir det raka vägen till Valladolid och vårt nya liv. Jag ser väldigt mycket fram emot både semestern och allt det nya!

10 kommentarer:

  1. Åh vad jag vill hinna ses i sommar! Det borde vi ordna! En tjejkväll, med hotell :-D.

    SvaraRadera
  2. Du är en toppen mamma!!Trotsåldrar kommer ingen ifrån..Tur att det inte är så många veckor kvar..
    Stärkande Kramar..

    SvaraRadera
  3. Härligt med både semester och flytt. Spännande!

    Var i Svea rike kommer du befinna dig? Så jag vet vart biljetten ska gå ; )

    Bamsekramar

    Malin
    (som inte får kommentera med vanliga profilen... dumma dumma Google/Blogger)

    Ps. Dina ungar är underbara, en spegelbild av sin mor.

    SvaraRadera
  4. Sandra, jag är rädd för att det får bli med hela gänget om vi ska ses. Jag ver nämligen inte om maken kan komma något i år.

    Mamma, tack!

    Malin, vi kommer att åka till Skåne, också. Det blir förmodligen runt den 10 juli som vi åker dit.

    Kram.

    SvaraRadera
  5. Fy, jag är inte avundsjuk på era 35 grader! Här var det nog runt 30 idag, det räcker... Det ska verkligen bli skönt med sommarlov, men det är ju en hel månad kvar... Så skönt att ni åker till Sverige! Vi åker den 10 juli och stannar i fyra veckor tror jag, jag kan inte med att lämna Oscar ensam i värmen längre än så :S han klarar sig säkert ypperligt men det fåniga samvetet gnager lite när man lever det goda livet i Sverige ;)
    grattis igen till lilla fyran, vad roligt med ultraljud! ifrågasatte de inte att du inte ville gå vidare med kub-test? jag fick väldigt förmaningar och allvarliga blickar när jag sa att jag inte ville göra det, och "NO ACUDE" skrivet med stora röda bokstäver under kolumnen för cribado (heter det väl) i min cartilla de maternidad... jaja!
    hoppas veckan fortsätter med lite svalare temperaturer och lite gladare barn! många kramar!

    SvaraRadera
  6. Som sagt trotsåldrar kommer man inte ifrån. Och i den här situationen kan det väl även infinna sig lite oro över kommande förändringar. Jag menar flytt från kompisar och invanda rutiner. Nýtt litet syskon som stjäl ytterligare en liten bit av den älskade mamman.... ja förändringar är inte alltid lätta att ha att göra med även som vuxen men då kanske kanske man kan prata om dem inte bara agera ut oron.
    Sen kan man inte annat än gratulera till att få hjälp med flytten mitt i allt detta :o)
    Kramar och energier översändes härmed från Kusin Nettan

    SvaraRadera
  7. Lotta, gynekologen var inte alls pushig utan sa att det var helt upp till mig. Han var riktigt trevlig.
    Värmen är allt bra jobbig när man inte har semester. Vardag och 35 grader är inte någon höjdare.
    Vi kommer att vara i Sverige länge i år eftersom maken ändå kommer att jobba supermycket och vi inte känner en själ i Valladolid. Då är det bättre att vara i Svedala.

    Nettan, vi hade ett snack i går sonen och jag och det verkade som han tog till sig det jag sa den här gången. I alla fall till nästa gång.
    Det är jätteskönt att någon annan kommer att flytta åt oss. Det hade inte gått annars.

    SvaraRadera
  8. Du är klok som lämnar både värmen och flyttjobbet och tillbringar sommaren i Sv. Vi har oxå dryga 30 grader. Tillräckligt jobbigt utan att vara gravid... Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, visst är jag klok, Vicky :)

    Kram Kajsa-Lisa

    SvaraRadera
  10. Klokare en än klockarekatt :o)
    Kramar Kusin Nettan

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.