torsdag 24 januari 2013

Vad jag läser

Det här är vad som ligger på plattan just nu. Jag köpte den första boken i Guillous trilogi och har den stående i bokhyllan i inbundet format, och nu läser jag del två som jag har lånat på e-lib. Jag tycker om dem. Språket tilltalar mig, tidsperioden likaså. Jag tycker också om upplägget med de tre bröderna och berättelserna om deras så vitt skilda liv, som ger oss en ganska god uppfattning om hur världen såg ut i början av förra seklet.

Som vanligt med Guillou saknar jag kanske lite djupare personbeskrivningar, men samtidigt är det inte det som är det viktigaste med de här böckerna. De är faktisk ändå väl värda min dyrbara lästid!

3 kommentarer:

  1. Några böcker/serier av Guillou har jag gillar jättemycket, andra avskytt (Hamilton) men den nya har jag inte läst. Jag har första delen i bokhyllan och borde nog ge dem en chans ifall och se om den tillhör första kategorin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste Coq rouge för många, många år sedan och tyckte inte alls om den. Efter det blev det inget mer Giullou förrän Arn-serigen, som jag läste med ganska stor nöje, i alla fall bok ett och tre. Brobyggarna tyckte jag lät som något som jag skulle tycka om, och det gör jag.

      Radera
  2. Hej, hur gör man för att få det här eLib till att funka??? Jag har precis fått en platta och vill prova på att låna böcker från Sverige (jag bor i England) Hjälp! :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.