söndag 20 januari 2013

Musikminne

Efter två dagar fyllda med sportaktiviteter är det nu jobb som gäller. Maken och ungarna har sprungit över till grannarna för att titta på film i den helt otroliga hemmabio de har installerat i källaren och jag sitter och jobbar samtidigt som jag youtubar gamla musikklipp. Jag har hittat en massa listor typ "topp tio 1984" och är djupt nere i nostalgiträsket.

Jag började med 84 och har jobbat mig framåt i tiden till 95, med vissa hopp. Det lustiga är att jag hittills inte har hittat en enda låt som jag inte har hört, och de flesta kan jag nästan hela texten på. Redan 84, 7-8 år gammal, var jag tydligen helt galen i musik för de låtarna kunde jag definitivt allihop.

Men jag sprang också på den här låten från 94 som fick hela gymnasietiden att passera revy i minnet. Jag undrar hur många gånger jag skrek fram den här låten i min finaste väns bil på väg till någon fest?

Det finns inte något bättre än musik när man vill minnas det som var bra.


1 kommentar:

  1. Haha mysigt! Hinner du jobba oxså -:)
    Musik väcker mysiga minnen ❤Ha det så bra!!
    Kramar Mamma

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.