måndag 14 januari 2013

Ny vecka

Gillar inte måndagar just nu.

Julen passerade alldeles för fort och jag känner att jag inte hann mysa med barnen tillräckligt mycket. Jag har dessutom mycket större problem med barnens skolstress än vad jag någonsin har haft med min egen. Jag kanske borde tänka lite mer på det, förstå att det är jag som jagar upp mig allra mest, inte barnen.

Vi funderar också på dagis till lillkillen. Maken var och tittade på ett häromdagen. 300 euro i månaden skulle fem timmar om dagen plus mat kosta. Det är förmodligen ett helt normalt pris men med tanke på vad man tjänar här i Spanien totalt orimligt för de flesta. Vi får se vad vi gör. Jag skulle behöva tiden, verkligen behöva tiden.


8 kommentarer:

  1. Ja det var inte billigt!! Förstår att du behöver jobba ostört ibland!! Skolstress liter jag oxså av igen-:) Jimi glömde en bok för 320 kr på tåget idag ! Trots att det var det sista jag sa!!! Dessutom att han skulle ta ryggsäck !
    Ha en bra vecka
    Kramar Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja det är inte lätt att komma ihåg allt!

      Radera
  2. Ja det var inte billigt... Kan ni inte få subvencion från Junta ni som är så himla numerosos? Fast det går väl inte att söka förrän till nästa termin kanske.... Det kanske funkar annorlund i Valladolid?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett privat dagis, som de flest är. Det kommunala har skitdumma tider, fichas och total brist på insyn.

      Radera
    2. Mina barn var på privat dagis också men det var concertado, dvs de som gick där kunde söka subvenciones osv. Hur som helst så är det ju viktigt att man känner förtroende för dem som ska ta hand om ens barn, särskilt då de är såå små och försvarslösa...

      Radera
  3. Nä huga, det var mycket pengar det!

    SvaraRadera
  4. Usch det låter mycket. Själv är jag också i förskoledjungeln, snårigt värre. Vad det kostar har jag ännu inte kommit till, men jag hoppas inte det är som i Spanien :o

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.