onsdag 19 december 2012

Julbestyr

Jag hinner inte blogga just nu eftersom det tar så fruktansvärt mycket tid att få allt klart inför jul. I går var jag på Ikea och köpte svenska nödvändigheter och i dag på både Carrefour och Froiz för att införskaffa alla andra nödvändiga och inte fullt då nödvändiga godsaker.

Jag har inte heller glömt att besöka minst sjuttioelva leksaksaffärer med varierande men lika onödigt innehåll allihop. Jag älskar verkligen julen men jag önskar att den handlade enbart om familj och mys och inte ett skit om plastiga Barbiedockor och skräniga videospel.

Mysigt kommer det nog att bli i alla fal och jag hoppas att ungarna blir glada över klapparna och har vett att leka med den mer än en kvart innan de glömmer bort vad det var de fick.

4 kommentarer:

  1. Andas lugnt du så blir nog allt bra.
    Kram på Dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir toppen nu när jag har receptet på julsenap!!

      Radera
  2. :)
    Jag och J ger inga leksaker till hans syskonbarn, för de dränks i skramliga plastleksaker som de, just det, leker med i en kvart. Om vi ger något brukar det bli en bok. Det är det enda de inte får av någon annan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina får alltid böcker av mig och i år känns det extra roligt att ge böcker eftersom sexåringen läser en varje kväll när han ska sova. Men det är ju svårt att undvika leksakerna helt fast i år blir det betydligt färre än vanligt och jag ska försöka ha det så även i fortsättningen. När de blir lite större tänker jag att en resa för hela familjen får bli allas julklapp.

      Radera

Tack för att du tog dig tid.