torsdag 13 januari 2011

Så nära

Liten fröken arg ställde sig i ledet i morse, motvilligt men ändå. När det började röra på sig följde hon med ändra fram till trappan men sen blev det stopp. Med ett tjut vände hon om och sprang tillbaka till den trygga modersfamnen, eller kanske snarare det trygga modersbenet som hon hängde sig runt. Återigen fick jag bära in henne och överlämna henne till fröken.

Det jag nu undrar lite försiktigt är vad jag har gjort fel? Alla mina barn har betett sig på det här sättet och de är inte direkt lika i övrigt. Att lilltjejen dessutom vägrar lämna ledet och ylar efter farmor när jag ska hämta henne gör inte direkt saken bättre. Varför, undrar jag nu? Varför?

4 kommentarer:

  1. Lilla söta Eria!!Hon är ju bara 3 år..Kanske lite tidigt för skolan..




    Kramar

    SvaraRadera
  2. Här ylas det också. Både när jag lämnar, och när jag hämtar. Min är iofs "bara" 1,5 år, men jag funderar lite vad det är som gör att han inte minns på morgonen hur roligt han hade dagen innan. Det vore nåt!

    SvaraRadera
  3. Mormor som alla andra i hennes klass, och det är bara Eira som beter sig sa där.....

    SvaraRadera
  4. Fröken sa i dag att hon tystnar så fort hon kommer in i klassrummet, men ändå.

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.