onsdag 1 december 2010

Blixtar och dunder

Kom för en liten stund hem efter en promenad till skolan i ett imponerande åskväder. Det regnade, blåste, blixtrade och dundrade hela vägen till skolan. Barnen tjöt förstjust vid varje blixt och räknade hur långt bort åskan var. Lukas glömde till och med att han var tvungen att gå i regnet och blåsten. Och jag glömde hur jag bara några minuter tidigare stressade runt för att hitta borttappade jackor och mössor samtidigt som jag skällde på barnen för att de slänger sina kläder var som helst. Tänk vad lite åska kan göra för humöret!

8 kommentarer:

  1. Jo då, det vet Du väl sen tidigare att rejäla utbrott faktiskt kan ge bra resultat!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Här var det 17 grader kallt.Vet inte vad som är bäst??Jag för min del föredrar kylan av kända skäl.



    Kramizar

    SvaraRadera
  3. men jag har ju helt missat att du har en ny blogg! Nu blev jag glad, jag har saknat dig.

    SvaraRadera
  4. Hu, vilken morgonpromenad! Men om man bara hittar de där rätta jackorna och sånt, så kan det ju vara ganska härligt :)

    SvaraRadera
  5. Pappa: Du har så rätt!

    Fina fröken: Ja, både och!

    Mamma: Jag hade inte velat ha 17 minus i morse, det lovar jag.

    Helena: Vad roligt att du hittade hit. Jag har dig i högerspalten, så jag har kolla.

    Vicky: Sanningen är att jag älskar åska och har alltid gjort det.

    SvaraRadera
  6. Men nu har jag missat nått. När du slutade att skriva i din förra blogg så verkade det som att ni separerat? Men jag kan ju ha misstolkat.

    Må gott
    Mia

    SvaraRadera
  7. Mia, jag har tänkt skriva det inlägget. Ska kanske ta och göra det snart.

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.