tisdag 7 december 2010

Fortsatt lång helg

Det ter sig inte bättre än att vi fortfarande har helg här. Fast i dag är det klämdag vilket innebär att varenda ledig spanjor just nu spenderar sina surt förvärvda pengar på något stort köpkomplex. Vi vill inte vara sämre, så klart. Maken hämtade därför upp svärmor redan vid tiotiden för att hjälpa henne att köpa barnens julklappar. När de är färdiga bjuder jag på lasange här hemma för att sedan ta över stafettpinnen och förära bland annat Ikea och Decathlon med ett besök.

Att vi ägnar en hel helgdag till detta beror endast på att det regnar. Hade solen skinit skulle dagen i stället tillbringats på tur i bergen. Tänk vad mycket trevligare det hade varit.

4 kommentarer:

  1. Fast nu börjar solen komma fram här... Konstigt att folk kan handla sååå när de är sååå fatiga...

    SvaraRadera
  2. Var ser du solen, Camilla? Hos mig är det bara moln och flera moln.

    Ja, visst är det konstigt att folk handlar så mycket i dessa kristider. Jag var på Carrefour häromdagen när det var 40 procent på leksakerna och det var en snudd på klaustrofobisk upplevelse.

    SvaraRadera
  3. Den försvann 2 seg senare... Då var jag oxå där 9.30 på morgonen och det var kö för att gå in och när de öppnade så sprang folk in, sådär som man ser på TV du vet när REAn börjar.

    SvaraRadera
  4. Det är kul att köpa julklappar till barnbarnen..
    Men jag var ute i så god tid,så jag slapp all hysteri...



    Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.