torsdag 18 november 2010

Svenskungen

I går vägrades älsdste sonen tillträde i den grupp som styr i omklädningsrummet efter simningen. Ledaren i gänget ansåg inte att ens svenskunge platsade. Min son är nu den ende som inte för vara med och också därför den som får stå ut med tråkningar och skämt mer än alla andra.

I går grät han när han kom hem efter träningen. Jag höll honom hårt och länge. Vi pratade och jag berättade för honom hur fin och underbar han är. Jag sa också att om det inte blir någon ändring - det har varit problem förut - kanske det är lika bra att han slutar. Förut har jag alltid försökt uppmuntra honom och säga att det säkert blir bättre, men nu vet jag inte längre. Vi har pratat med ledarna som säger att de vidtagit åtgärder, men det fungerar uppenbarligen inte. Fan för skitungar som ska förstöra det roliga. Jag blir så arg och ledsen, förtvivlad. Vad gör man?

4 kommentarer:

  1. Fy fy nu får det väl vara nog!! Viktor som är en sån fin kille..Och så duktig att simma..Krama honom från mormor i dag tala om hur mycket jag älskar honom!!

    SvaraRadera
  2. Ja, människosläktet blir ju inte så värst mycket bättre. Jag minns min egen tid som utsocknes i ett antal skolor. Fast på den tiden gällde det att spöa plågoandarna. Dumhet och elakhet är nog för evigt.

    Hej Viktor, korkskallarna djävlas bara för att Du är bättre än dom, och det kommer Du alltid att vara.

    Hälsningar C.

    SvaraRadera
  3. Viktor mitt hjärta,jag blir så ledsen och arg...
    dumhet och elakhet finns tyvärr överallt, men Snälla,tänkande och fantastiska killar som du är det inte lika gott om!!
    Moster älskar dig!!

    SvaraRadera
  4. Så ARG jag blir av att läsa detta... Hur har det gått? Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.