lördag 27 november 2010

Pynta, jobba, vara social

Dagen är fullspäckad! Nere i vardagsrummet står redan julpyntet och väntar. Jag sitter vid datorn och jobbar, när jag inte bloggar. Störst och minst är vakna och ska tillsammans med fadern sätta igång med städning inför pyntningen.

Det spöregnar vilket innebär att rugbyträningen förmodligen blir inställd, vilket inte gör något just i dag. Vi har bokat in barnen på lunch hos farmor eftersom maken och jag är bjudna på paellalunch hemma hos en god vän. Det har varit bestämt länge och datumet flyttades till och med för att vi skulle kunna vara med. Så även om jag inte har tid ska vi åka dit ett par timmar.

I morse väcktes vi förresten av en liten tjej som kom in med leksakskatalogen i högsta hugg. Hon kröp upp och satte sig mellan oss och med smackande tunga började hon peka ut allt hon tyckte om. "Este me gusta! Quiero musho, musho, musho!!" Jag som hade tänkt att de skulle få ett paket var får nog tänka om lite. Lilltjejen fyller ju dessutom år på juldagen och vi ska ha kalas för henne här innan vi åker sedan har vi julafton, ytterligare ett kalas och för att toppa det hela med grädde: Reyes!!

1 kommentar:

  1. Ja tänk att det alltid finns något att göra!!!
    Pynta är ju roligt.Jag förstår att katalogen är jätter olig att titta i.Det var det bästa ni visste när ni var små.Ha en bra helg.Krama älskade barnbarn.Hälsa Maxi.

    Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.