måndag 14 november 2011

Snart blir det till att köpa rollator

Jag hade tid på mvc i dag. Eftersom jag jobbade lite på morgonen blev jag lite sen och bestämde mig för att låna mammas cykel för att hinna i tid. Det var ett tag sedan jag cyklade och min bakdel tyckte att det var så där lagom rolig upplevelse, bakdäcket såg inte heller ut att ha det för roligt. Självklart ignorerade jag detta och trampade på i ganska god fart. Det var i alla fall vad jag själv tyckte ända tills jag svängde in på den gata som mvc ligger på och då helt plötsligt blev omkörd av en dam i 65-70-årsåldern.

6 kommentarer:

  1. Vännen, har du glömt att du är höggravid?? Av din kommentar att döma skulle man nästan kunna tro att du inte varit med förr ;-)

    Kram och ánimo!

    SvaraRadera
  2. Jag skrattade högt, både åt mig själv och den gamla damen som mer eller mindre låg ner över cykeln.

    SvaraRadera
  3. Hahaha :-D ser det framför mig. Hoppas du mår bra både bak och fram (näsa/hals) ;-)

    SvaraRadera
  4. Men Kajsa då, har Du inte förstått att med rollator blir det ändå svårare att köra ikapp med de något äldre damerna.
    Kram på Er!

    SvaraRadera
  5. tänkte precis lägga in en spydig kommentar om att det heter rullator..men garderade mig genom att kolla SAOL och uppenbarligen går båda stavningarna alldeles utmärkt att använda.
    sig den lycka som varar..:)
    Puss

    SvaraRadera
  6. Anna-Panna, det såg mycket lustigt ut, det kan jag lova.

    C, men då kan jag i alla fall stanna på vägen och vila lite.


    Emma-Blemma, hahahahaha!!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.