torsdag 17 november 2011

Förberedelser

Det är inte långt kvar nu, 2 veckor lite drygt, och jag känner att det är hög tid att förbereda en del saker. I dag har jag köpt en mapp att lägga alla papper och provsvar som ska med till förlossningen. I natt låg jag och gjorde upp en lista över vad som ska med i bb-väskan och nu håller jag på med en spellista i iTunes.

Jag har också en klar målbild som jag tänker använda mig av när det blir som djävligast under förlossningen: en helt nyfödd, underbart ljuvlig liten bebis som ligger på mitt bröst och söker efter bröstet. Jag kan känna hur det känns, kommer så väl ihåg detta helt fantastiska som jag aldrig någonsin skulle vilja byta mot något annat. Och vad är lite smärta då?

4 kommentarer:

  1. Det låter som om du har båda fötterna på jorden och läget under kontroll. Bra med en mental bild! Å du kommer att fixa detta!!! Absolut säker på detta!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Karlavagnen, jag ser fram emot det. Det är så skönt att jag inte är rädd längre och bara känner mig lugn och förväntansfull.

    SvaraRadera
  3. Du har ju varit med förr om man säger sa...

    SvaraRadera
  4. Camilla, ja helt novata är jag ju inte : )

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.