tisdag 28 juni 2011

Smitare

I dag anländer flyttlasset till den nya adressen i Valladolid, eller Simancas för att vara helt korrekt, och jag kommer att tillbringa dagen vid Väners strand medan maken sliter i huset. Jag har lite dåligt samvete för detta, känner mig som en smitare. Kanske hade jag också gärna varit med och möblera, bestämma hur vi ska dela upp rummen. Jag har ju inte ens sett huset!

Jag är dock helt övertygad om att vi kommer att få en underbar dag på stranden, för i dag är det helt underbart väder i Värmland.

7 kommentarer:

  1. Ha inte dåligt samvete! Passa på att njuta av sommarsverige.. Du kan ju alltid möblera om när du kommer hem igen;o)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hmmm undrar vad som är mest krävande hålla koll på 3 vilda galningar ;O) vid vattnet tillsammans med 3 andra om möjligt ännu vildare kusiner... (bara i god bemärkelse så klart)

    eller packa upp lite lådor och peka vart möblerna ska stå??

    Själv sitter jag inne vid en dator och ser den blå himmlen hägra utanför fönstren....
    Stockholm har oxå underbart väder idag!
    Kramar kusin Nettan, som inte alls önskar att semestern börjat den här veckan istället för nästa...........

    SvaraRadera
  3. Bara njut av att slippa. Möblera om kan du göra senare om du tycker det behövs.
    Ha en härlig dag vid stranden..
    Kram Petra..

    SvaraRadera
  4. Hej pa er!
    Tänk va skönt att flyttlasset hittade fram till nya adressen! Och att maken tar emot det och i lugn och ro packar upp är ju förträffligt. Njut du! Du har gjort mer än tillräckligt. Här är det fullt ös med kusinerna. Varmt. Ville bara säga hej innan jag kilar iväg och hämtar barnens betyg. Hälsa familjen.
    Kram Maja

    SvaraRadera
  5. Äsch, maken fixar säkert det alldeles utmärkt på egen hand, och skulle du inte vara nöjd får du sätta honom på att möblera om senare ;o)

    SvaraRadera
  6. Äsch, du gjorde ju allt innan ju. Vila du. Och möblera om sen när du kommer hem igen ;-).

    SvaraRadera
  7. Jag har fått rapport om att allt gått bra så jag kan fortsätta att njuta av den svenska sommaren.

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.