fredag 17 juni 2011

Fredagsbestyr

I dag har jag och Viktor varit i Eiras klass för att bjuda på glass och ha lite avskedsfest. I onsdags gjorde jag samma sak i Lukas klass. Fröknarna fick identiska avskedspresenter: blomma i kruka och egenhändigt målad teckning, som försetts med ett litet passkort på respektive barn och sedan ramats in. Eira var riktigt nöjd med sitt verk.

Att Viktor var hemma i dag beror på huvudvärk som inte vill ge med sig. Fast han sa själv att han mest märker av den när han har tråkigt. Detta gjorde också att han fick följa med mig till barnmorskan i morse. Där fick vi reda på att blodtrycket var bra och att jag vägde ett halvt kilo mindre än på invägningen. Mycket mer blev inte sagt och eftersom jag inte ska dit fler gånger blev det ett kort besök. Nästa bm-besök blir i Sverige.

5 kommentarer:

  1. Så fina bilder älskade barn!!!
    Så skönt att blodtrycket var bra,ska man inte gå upp när man väntar barn???Ha en skön helg.



    Puss Kram

    SvaraRadera
  2. åh, vad sentimentalt att ta farväl av fröknar och vänner. Jag får nästan magkramp på tanken - även om man tror och vet att det kommer bli bra på nästa ställe är det jobbigt att ta farväl (tycker iaf JAG ...) När går flyttlasset?

    SvaraRadera
  3. Mosters sötnosar!! Eira ser ut som en riktig liten ängel :)Ska bli skönt att snart vara samlade igen, jag har två stycken här hemma som nästan längtar ihjäl sig!
    Och Kajsa med tanke på gigantomagen nedan så måste det betyda att du är riktigt slimmad i övrigt:) pusss

    SvaraRadera
  4. Mamma, jätteskönt att blodtrycket var bra och jag har säkert gått upp nästa gång jag väger mig. Samtidigt är det ju skönt att inte gå upp för mycket.

    Vicky, ibland vill jag bara gråta andra stunder är jag totalt osentimental. Vi kommer ju dessutom komma tillbaka och hälsa på ganska ofta och det hjälper att veta det.

    Syrran, Eira är en riktig lite ängel just nu, solstråle. Vi längtar efter er också, massor. Slimmad är kanske att ta i ;)

    K-L

    SvaraRadera
  5. Underbart fina barn som vanligt! Hoppas fröknarna uppskattade barnens ansträngning!
    Du har säkert gått ned massor i dig själv, jag tänkte faktiskt på senaste bilden att du såg smal ut i dig själv...
    Säkert lika slimmad som syrran sa ;o)
    Kramar kusin Nettan

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.