måndag 19 mars 2012

Ledig måndag

I dag är det Fars dag i Spanien och här i Valladolid innebär det helgdag. Det är inte helgdag i hela Spanien utan bara i vissa städer, fråga mig inte i vilka eller varför. Vi är i alla fall väldigt tacksamma över detta eftersom helgen mest har handlat om sjuk lite bebis och total  brist på sömn.

Erik började hosta redan för någon vecka sedan och i lördags fick han även feber. Vi har varit på sjukhuset med honom och det är en vanlig förkylning och tack och lov inte bronkit, som några av de andra bebisarna på gården har eller har haft. I dag tycker jag att han är lite bättre och jag hoppas på att få sova lite mer i natt.

Nattsömnen har inte bara störts av bebis utan även av en lättare nackspärr som jag ådrog mig i lördags när jag smet ut en stund för att spela padel. Jag blev nämligen inbjuden av några av de mammor som har spelat ett bra tag och kan det här med padel. De hade fått höra från min tränare att jag har "potential" och ville kolla in mig, jisses. Jag kände pressen och tog i lite för mycket. Jag börjar också förstå att det här med padeln är blodigt allvar och vet inte riktigt om jag vill bli indragen i maktkampen. Jag informerades om vilka som är dåliga förlorare, vilka som är tävlingsmänniskor av rang, vilka man inte ska ha att göra med, vilka som är för snälla och jag kände att det var ganska skönt att vara utböling. Jag är också lite smått oroad över det faktum att min make uppmuntrar padelspelandet så mycket som han gör. Vad är det han planerar? Något måste det vara!!

Nog snackat, här kommer några bilder på mina fina.

Viktor hjälper gärna till att bära sjuk och ledsen liten bebis. 

 Sötnosar på promenad.

 Sjuttiotalsbebis i bruna velourbyxor och flower-power-body.

Soffmys med syrran.

Ett litet leende trots snor, hosta och feber. 

8 kommentarer:

  1. Här är det också fars dag idag. Vår första :o) här är en länk till kuddarna. 40 kr kostar dom, det tar ungefär en månad innan dom kommer fram... http://viewitem.eim.ebay.se/New-Safe-Anti-Roll-Pillow-Tool-Baby-Sleep-Positioner-Jh4/260916446270/item

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att ni hade en mysig fars dag! Tack för länken.

      Radera
  2. Goa ungar!!! Jösses en sån Paddle campeona!!! Jahaa tydligen är det fars dag i Italien (ser Helenas kommentar) detta har jag missat i min totala avsaknad av pappa, far till ev barn och faktiskt även barnen. Krya på dig/er och håll nacken varm!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var förmodligen Fars dag i de flesta katolska länder i går i och med att det var San Josés dag.

      Jag ska nog spöa alla de andra padelbrudarna till slut, hahaha!!

      Radera
    2. Jo, Du kommer säkert att spöa skiten ur de andra.
      Envisan där!
      För övrigt hoppas jag alla kryar på sig.

      Radera
    3. Det vet du, pappa!!

      Lite trögt går det med påkryandet. Vi kör mer på taktiken "den ena efter den andra".

      Kram.

      Radera
  3. Vilka fina barn du har! Erik ser ut att vara väldigt lik Eira?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! De är ganska lika varandra allihop. Det är till och med många som fråga om Lukas och Eira är tvillingar.

      Radera

Tack för att du tog dig tid.