fredag 20 april 2012

Semesterbilder (och lite annat)

I går var jag den där mamman som alla tittar på, skakar på huvudet och suckar tungt åt. Den där mamman som inte har någon ordning alls på sina barn, som desperat försöker hålla i sär och lugna de tre stora samtidigt som den minsta gråter hysteriskt. Den där mamman som inte förstår hur hon kunde komma på tanken att åka och handla med hela barnaskaran och som när hon äntligen tagit sig hem med barn, kassar, vagn och skötväska skickar upp barnen på sina rum och inte låter dem titta på någon tv innan sängen. Helt enkelt den där mamman som man aldrig skulle bli. Därför tänker jag i dag ta mig en titt på semesterbilderna för att minnas att jag inte alltid är den där mamman.

 Eira på luftfärd. 
 Kusiner i karusellen.
 Lite motion är aldrig fel.
 Faster K-L och Elisita på playan.
 Juicemustasch.
 Kompisträff.
 Bästa kompisarna. 
Bus med tito. 

10 kommentarer:

  1. Hej Du Kajsamamman, jag tycker det låter som om Ni hade en rätt normal dag, med tanke på gruppens sammansättning. Och MAMMA är Du ju i väldigt hög grad. Förresten, har Du inte vetat länge att det är en syssla med mycket varierande grad av tillfredsställelse ?
    Stor kram till allihopa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske varit allt för förskonad från kaos ett tag, vilket i sin tur beror på att jag undviker situationer som kan leda till kaos.

      Radera
  2. Kikar in och säger hej:)
    Vilken mysig blogg du har och jätte söta barn!

    Hoppas ni har det bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur du gör det förstår jag inte över huvud taget!!

      Jag hoppas att ni också har det bra.

      Radera
  3. Jag skulle tro att det där är en rätt normal dag i många (fyrabarns)mammors liv. Men som du redan är inne på, tänk så många dagar du inte är den mamman!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min stora son sa till mig: Mamma, jag vet att du inte tror det, men du är ganska snäll.

      Det kändes bra : )

      Radera
  4. Var snäll mot dig själv Kajsa. Du gör ett fantastiskt jobb med/för dina barn. Även de dagar när det kanske inte blir så rätt hela tiden. Låt de andra titta, de vet inte ett skit ;-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bryr mig ju inte alls, egentligen, men ibland får man nästan lite panik när allt går fel.

      Radera
  5. Jobbiga dagar kommer och går. Klok kvinna som drar fram de där allra finaste minnena, fast det visste vi ju redan ;)

    Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör så gott jag kan : )

      Kram.

      Radera

Tack för att du tog dig tid.