tisdag 3 april 2012

Kalendrar är för veklingar

Vad gör det att missa ett litet kalas för att mamman inte sysslar med så löjliga saker som att skriva upp vad som ska hända i en kalender. När dessutom grannen åker förbi, när vi i godan ro är på väg till affären i stället för kalaset, och hipp som happ plockar upp sexåringen, ja då ordnade det sig ju ändå.

Så till alla er som tror att man måste vara extremt organiserad för att klara av fyra barn vill jag säga att det räcker med att skaffa sig snälla och välorganiserade grannar.

5 kommentarer:

  1. Själv har jag skaffat mig en kalender som jag duktigt skriver upp saker i men det hjälper liksom inte eftersom jag aldrig tittar i den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så kan man ju också göra ; )

      Radera
  2. Hahaha ja du det låter bra med schyssta grannar! :o)
    Vilken tur för 6 åringen. Hade han haft koll på vad han missade annars?

    Kramar kusin Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hade ju om inte annat kommit på det i skolan dagen därpå.

      Radera
  3. Min kalender är alltid försvunnen. Är så nervös att missa något av det som jag inte skriver upp i den, att jag memoriserar det. Allt utom klockslag...

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.