måndag 16 april 2012

Fortsatt lång och smal

I dag har vi varit hos den extremt sympatiske sköterskan igen för vaccination och viktkontroll av Erik.

Jag fick skäll för att jag höll i Eriks ben från fel håll och för att jag inte tog fram vaccinationskortet i rätt tid. Jag skällde tillbaka och sa att han kunde ha bett om det, då log han. Och jag slogs som vanligt av hur olika man blir behandlad här och i Sverige.

Erik vägdes och mättes och vi konstaterade att han är fortsatt lång och smal. Enligt det spanska sättet att mäta ligger han på 75 % för längd och 25 % för vikt. (50 % är medelkurvan.) I morgon har Lukas tid för 6-årskontroll så då ska jag passa på att prata med läkaren och höra vad hon tycker. Den trevlige sköterskan trodde att Eriks förkärlek för att kräkas upp en hel del av bröstmjölken var svaret på gåtan. Vi passade dessutom på att visa vad vi menade genom att kräkas ned halva golvet, och med vi menar jag självklart Erik.

Så här lång och smal var han i morse:


10 kommentarer:

  1. Tack för senast. Det var verkligen kul att ses igen. Skönt att resan gick bra. Om Erik kan jag väl bara säga att han är lika stilig som jag minns honom.
    Ha det gott
    Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var supermysigt att träffa er, och i dag har vi invigt den fina skålen.

      Radera
  2. Seriöst? Du får skäll? Detta är ju vansinne, det är precis som Helena på Citronodlingen på Sicilien har berättat. De får också skäll för smågrejer. Ingen respekt liksom! Vansinne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har vant mig och det kändes riktigt skönt att skälla tillbaka.

      Radera
  3. Vilken sötnos han är er Erik! Men hu vilken osympatisk sköterska. Kämpa på, han ser i alla fall välmående ut Erik! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte är han någon solstråle den där sköterskan. Vi fortsätter att amma dygnet runt och hoppas på resultat
      :)

      Radera
  4. Hahaha! Var det sköterskan som fick torka upp?

    SvaraRadera
  5. Bra där, ge honom vad han tål och ta ingen skit! Och Erik tycker jag ser ut att må alldeles strålande. Han kommer att bli en lång, ståtlig och smäckert byggd svenskspanjor när han blir stor!

    Puss och kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att hoppa på en sömndepraverad fyrabarnsmorsa gör man inte ostraffat.

      Puss tillbaka.

      Radera

Tack för att du tog dig tid.