fredag 15 april 2011

Så här såg det ut

Eira svartklädd med peineta och mantilla. Lägg märke till att de till och med har gjort radband av makaroner lilltjejen håller i handen.


Lukas spelande trumma i orkestern.

Och denna bild för att ni ska få större uppfattning om hur det såg ut i sin helhet.

Ungefär 300 barn deltog i processionen som gick runt både förskolan och 1-6-skolan som ligger intill. De höll på i närmare två timmar och fick en karamell som tack för besväret. Utanför stängslet trängdes barnen föräldrar, mor- och farföräldrar, mostrar, fastrar, småsyskon ... Som nygravid och illamående skyndade jag mig att lämna min plats i ledet så fort mina barn hade passerat. Jag kunde inte heller låta bli att funderar på om detta var ännu ett tecken på den rådande krisen: är det ingen som jobbar i den här stan?

2 kommentarer:

  1. Eira var lite svårt att se,Lukas syns mer..Helt otroligt med så många barn..Vilket jobb att ordna med all utrustning..



    Kram

    SvaraRadera
  2. Såg Eira bättre när jag tittade mer på bilden!!!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.