måndag 13 april 2015

Jag kommer att berätta här

Det har hänt så mycket, för mycket. Jag har inte haft kraft att dela med mig men nu står vi inför något helt nytt som jag kommer behöva ventilera på många olika sätt. Jag funderade på att skapa en ny blogg, bebisbloggen, men allt som händer är ju en del av mitt och min familjs liv så vi fortsätter här. 

Jag och den 25+1 veckor gamla pojken i min mage ligger på förlossningen i Lund. Det är tredje gången vi är här på tre veckor och den här gången blir vi kvar. Förhoppningsvis kan vi campera ihop som en enhet några dagar till men sedan blir det neonatalavdelningen för lillkillen. 

I går var en läkare från neonatalen inne hos oss och förklarade hur de jobbar och vad som händer direkt efter förlossningen. Det känns skönt att få förbereda sig lite, men samtidigt är det oerhört svårt att ta in att det här verkligen händer, att jag inte har någon kontroll. Det var inte så här det skulle vara och ibland drabbas jag av flyktkänslor, vill inte vara med mer. Men nu är det här vi är och vi ska klara det också. 

3 kommentarer:

  1. Tänker på er! Det är verkligen inte så här det ska vara och jag förstår din oro. Det är svårt att hitta stöttande ord i en sån här situation. Som tur är kan man ju väldigt mycket nu inom neonatalvården och förhoppningsvis kommer det gå bra för er lilla kille trots att han inte får växa klart inne i din mage. Håller tummarna vännen! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. All kärlek till dig! Finns inget ord att säga för att visa tillräckligt med stöd och inge hopp och styrka... Jag tänker på Er och hoppas att det går alldeles jätte bra under de förutsättningar som finns ❤�� Nettan

    SvaraRadera
  3. Håller tummar och tår för bebben!!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.