torsdag 2 maj 2013

Nu kan möblerna komma

Vi har hittat ett hus! I måndags hade jag nästan gett upp och tänkte ringa och skriva på kontrakt för ett hus med ett sovrum. Jag har försökt tänka positivt och kommit på lösningar på hur man kunde dela av den stora helt öppna övervåningen med bokhyllor och vikväggar. Men det var en nödlösning på grund av lite smått panik över att inte hitta något alls.

Jag ringde inte i måndags. På tisdag morgon fick jag ett mej: "Hej, vi har ett hus i Beddingestrand som vi vill hyra ut. Det har bara tre sovrum men hör av dig om du är intresserad." I går var vi och tittade på det och redan när jag klev över tröskeln visste jag att det var där vi skulle bo. Gammalt stenhus i underbart skick med tre stora sovrum en liten sovalkov och ett genomgångsrum med platsbyggd barnsäng. Och 40 cm breda fönsterbrädor. Ett sånt hus jag alltid har velat bo i. Dessutom en hyra som är mycket bättre än vad vi någonsin kunnat drömma om eftersom ägarna vill ha tillgång till det tillhörande annexet tre veckor på sommaren och någon helg. Trädgården kommer att delas av för detta ändamål och det blir som att ha en radhusgranne, det kan vi stå ut med!

En arbetsintervju har jag på måndag också. Slängde iväg en ansökan i tisdags och de ringde i dag. Jag har ju tänk fortsätta med mitt, vill fortsätta med mitt, men det kan kanske vara bra med en fast inkomst också.

Vi har lite flyt nu.

Huset!

21 kommentarer:

  1. Vet du vad? Jag är uppvuxen i Beddinge! Nu var det ju ungefär hundra år sen jag var där, men om det inte ändrats allt för mycket så är det ju ett underbart ställe för barnen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du uppvixen i Beddinge!! Vilket sammanträffande. Det är toppen här, jättefint och superlugnt men ändå med många kompisar och aktiviteter. Det blir nog bra.

      Radera
    2. Den enda jag har kontakt med fortfarande är en tjej som är ett år yngre än mig. Hon jobbar på Solögas förskola.

      Radera
  2. Va kul! måste bli skönt när ni får ett eget boende, hur kul det än är att vara sjubarnsfamilj. Lycka till med det nya huset. :)

    Kram på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går över förväntan bra, men det ska helt klart bli skönt att få eget boende och lite ordning på allt.

      Radera
  3. Vad härligt!! Blir nyfiken på jobbet, är det något lärarjobb kanske?

    SvaraRadera
  4. Underbart. Grattis till nya huset och lycka till på intervjun :)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! Vilken glad nyhet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla skönt. Jag har varit orolig, det såg inte ljust ut kan jag lova.

      Radera
  6. Svar
    1. Tre minuters gångväg på lillasyrran så nu får ni allt komma ner och hälsa på.

      Radera
    2. Kan vi ställa upp husvagnen någonstans emellan er då ? Tror att jag har semester v 29 30 31.

      Radera
  7. Så där ja, tänkte väl att den gamla värmländska visdomen fortfarande gäller. Ja alltså: Dä ordner säj!
    Kram grattis och lycka till.

    SvaraRadera
  8. Stort grattis. Vad härligt att det löser sig. Skönt att få något eget men ändå nära syster. När flyttar ni in och vad är det för jobb du sökt? Hoppas ni trivs i Sverige, förstår att det kan vara stor omställning jämfört med Spanien. När kommer Maxi till er? Kram Linda

    SvaraRadera
  9. det kallas för FLOW !

    Livet leker !

    Kram

    SvaraRadera
  10. Underbart! Ska bli kul att se hur ni ska bo :D Lycka till med jobb, spännande att höra hur det går. Hoppas vi ses snart. Kramar

    SvaraRadera
  11. Det låter alldeles underbart! Är kusiner oxå välkomna? Jag tycker det låter som ni har super flyt! Det kunde ha tagit så väldigt mycket längre tid. Det var väl bara några veckor sedan ni kom och allt är i stort på plats! Tänk att få bo i ett sånt Mysigt hus! Miljoner kramar och lyckönskningar

    SvaraRadera
  12. Åh vad kul för er! Grattis! Skönt att hitta någonting och arbetsintervjun kommer gå jättebra! :)

    SvaraRadera
  13. Härligt att höra! Grattis!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.