söndag 19 maj 2013

Grattis Sverige

Född som jag är i Karlstad var jag i min ungdom ett fanatiskt hockeyfan. Jag stod i kö med kompisarna för att få bästa platsen på ståläktaren. När Färjestad spelade mor AIK var det lite läskigt.

Sedan jag flyttade till Spanien tror jag inte att jag har sett en enda hockeymatch. Men det är ju kul med hockey. Särskilt när Sverige bli världsmästare.

(Allt för att glömma 14-platsen från i går. Fast Danmarks seger gör ju att vi teoretiskt sätt kan åka över och se det hela på plats nästa år. Vi satsar på det!)

3 kommentarer:

  1. Fast visst hade det varit litet extra kul om de Helvetiska vännerna fått vinna! Det kunde den lilla hockeyfamiljen behövt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu förstår jag inte alls vad du menar?

      Radera
  2. Vadå? Har Sverige blivit världsmästare i hockey?

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.