måndag 4 juni 2012

Hetsätande nattbebis

Han är till salu nu. Det blir liksom inte bättre med nätterna, snarare sämre. På dagarna kan det gå fyra timmar mellan amningarna. På nätterna har det de senaste dagarna varit 45 minuter. Nappen kan jag fetglömma att han ens tittar på. Jag tänker att det ska hjälpa att lägga tillbaka honom i spjälsängen. Det gör bara att jag dessutom får hålla på att resa på mig och vakna till ännu mer, om det nu är möjligt. I morse tänkte jag att han skulle sova bättre när jag gick upp och jobbade. En halvtimme, sen var han vaken och så övermätt att han kräktes ner min sida av sängen, självklart. Billig, nästan gratis, först till kvarn!!

8 kommentarer:

  1. Försätter att du har återköpsrätt. ;)

    Kram på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eftersom det är gratis kan man ju snarare se det som ett lån ; )

      Radera
  2. Attans att vi inte visste det tidigare, annars skulle vi hämtat upp honom på väg ner till Marocko ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att komma förbi på tillbakavägen!!

      Radera
  3. Åh jag lider med dig. Fy fan för att inte få sova. Jag förstår precis vad det är du lever i just nu. Jag har inga tips heller. Det är ju helt sjukt att det ska behöva vara så iaf. Alfred har senaste ... månaderna börjat bli bättre på att sova, men det har tagit tid med den lilla envisa.

    Jag lyckades ju tillslut hitta en napp han tog. Den som Alma Nova också tog. Pytteliten "plopp". Pidgeon heter den. Nu försöker vi sluta med nappen, men det ger mig ångest. Tänk om jag inte får honom att somna om då ...

    En peppande kram! Det blir bättre. De kommer sova ordentligt när de blir 18 ;-). Det är mitt mantra ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen tortyr att inte få sova. Dina barn har ju varit ännu jäkligare än mina på den fronten.

      Erik tar också en typ av napp på dagen, och en helt annan typ på natten : )

      Jag räknar med att han kommer att sova när han är runt ett, det har de andra gjort. Håller tummarna!

      Radera
  4. Du gör ingen vidare bra reklam för honom. Jag tror jag tar honom när ni har fått ordning på det här med sömnen och matningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men han är väldigt söt, supersöt!!

      Radera

Tack för att du tog dig tid.