fredag 5 juni 2015

Vår dag

I dag kommer barnen hem igen och det ska bli underbart att få omges av deras energi och kärlek. Jag saknar dem alltid extremt mycket när de inte är med mig. Jag saknar alla de fantastiska samtal vi har, deras underbara frågor och tvärsäkra kunskaper. Jag saknar deras mjuka kramar och ljuvliga doft. 

Jag behöver lite annat att tänka på också. De dagar då vi inte har barnen är vi hela dagarna tillsammans på sjukhuset och äter bara frukost och middag och sover hemma. Det blir långa långsamma dagar som på något konstigt sätt tröttar ut och gör en helt dagvill. 

Ebbe mår fortsatt bra. Efter att ha legat ett antal dagar i högflödesgrimma testar vi en stund med lågflödes i dag, och hittills funkar det bra. Han vägde 1585 gram i morse och hade ett huvudomfång på 28 cm. Han känns knappt liten längre! 



3 kommentarer:

  1. Sötfisen. Hoppas han snart slipper den helt och hållet.

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna men är också beredda på att gå hem med syrgasen.

    SvaraRadera
  3. När man ser honom själv utan något att jämföra med så ser han liksom helt normalstor ut tycker jag :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.