onsdag 24 juni 2015

Hemgång

På fredag får vi komma hem! 

Vår fantastiska sköterska, Jessica, sa redan för längesen att vi skulle slippa ut härifrån samtidigt, hon på semester, vi till vårt vanliga liv. Hon har jobbat hårt för detta och nu blir det som hon sa! 

I dag har hemsjukvården varit här med en massa grejer som vi ska ha med oss hem. Vi har blivit instruerade i hur allt fungerar och fått skrivs under papper på att vi förstår och tänker lämna tillbaka allt sen, när det inte behövs längre. Vi har också sovit på sjukhuset de två senaste nätterna för att visa att vi fixar det också, även om vi förmodligen var betrodda redan innan. Vi kommer att få besök av hemsjukvården två gånger i veckan och få åka hit på vissa undersökningar, men vi kommer att få vara hemma, tillsammans, alla på ett ställe, och det här är äntligen över. Vi får hem vår son. Sju underbara ungars lillebror. Vi klarade det! 

5 kommentarer:

  1. Nu har jag läst ikapp dessa veckor. Herregud vilken turbulent tid. Men ni klarade det! Underbart! Ebbe kommer få otroligt mycket kärlek med så många syskon!
    Och hoppas att ni kan hämta kraft efter alla turer fram och tillbaka på sjukhuset och med allt kaos runtomkring.

    Massor av kramar och "komm gut nach Hause"!

    SvaraRadera
  2. Underbart med sommar hemma!!

    SvaraRadera
  3. Underbart med sommar hemma!!

    SvaraRadera
  4. Men hurra!!! Äntligen får ni hem honom!
    Och du, det med tarmen, jag har en bekant med en son som inte är prematur, han har samma problem. Jag vet inte om han har blivit opererad än men det var inte ett särskilt komplicerat ingrepp har jag för mig.Så oroa dig inte i onödan, det fixar sig det också.

    SvaraRadera
  5. Jippiii! Hejja Ebbe!
    Du har ju fördelen att ha stoooor erfarenhet av småbarn. Själv var jag livrädd när det var dags att ta hem Clara :)

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.