fredag 1 mars 2013

Det är som det är men inte som det borde vara

I går kväll slog magsjukan till rejält här hemma och natten har försvunnit i ett töcken av blöjbyten, gallskrikande bebis och ledsna eller arga drömmar.

I dag är den stackars bebisen fortfarande dålig i magen men lika pigg och äventyrslysten som vanligt. Mamman, som har ett relativt stor projekt som ska in senast klockan 19:00, är en nerskiten trasa.

Borde det inte vara tvärtom: att den som är sjuk är trött och sliten och ligger i ett hörn i soffa medan den person som ska hand om allt har ett överskott av energi plus ett glatt humör?

För övrigt har vi bestämt oss för att flytta till Sverige, och det ganska snart. Eftersom jag inte får någon tid att sätta mig och skriva om detta på ett vettigt sätt slänger jag ur med det så här, så kan vi prata om det senare.

24 kommentarer:

  1. Ingen är lyckligare än mormor❤att Ni flyttar hit!!
    Hoppas Ni får en bättre helg!! Stärkande Kramar

    SvaraRadera
  2. Stackare :-(
    Konstigt vad bra små barn kan må då de är magsjuka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det konstigt, men samtidigt bra ju.

      Radera
  3. På A svarar jag: Skit också! Här är vi också magsjuka. Det suger fett.

    På B svarar jag: Strålande nyheter!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. A: Nu är han som tur är bra igen, men fortsätter att sova pissdåligt.

      B: Jag hoppas det, att det blir bra :)

      Radera
  4. Hejsan hoppsan, fast jag antar att flytten inte kommer lika överraskande för dig som den gör för oss som läser :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vi har pratat om det ett bra tag så klart, med det blev snabba ryck på slutet.

      Radera
  5. Ojoj vilken överraskning! :) Och hoppas ni hämtar er från magsjukan snabbt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är han helt ok igen och jag verkar ha klarat mig. Kram och börja blogga igen!!

      Radera
  6. Magsjuka är äckligt, men oftast är den kortlivad. Krya på er! Och på info angående flytten WOW WOW WOW! Berätta mera nu genast! x

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar att berätta mer, jag måste bara vänja mig lite vid tanken.

      Radera
  7. Krya på er!!
    Välkommen "hem" till Sverige.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eira pratar om dig jättemycket och vill självklart åka och klippa sig hos dig när vi kommer : )

      Radera
    2. Hälsa till barnen. Eira är så välkommen, jag det är ni givetvis Hela familjen. Men hon och jag har jätte trevligt tillsammans. :))
      Kram!!

      Radera
  8. Ni är så välkomna och efterlängtade! Själv hade jag hoppats på att få vila ut ordentligt sista sjukskrivningsveckan.... Istället blev det öronifektion och sällskap hemma... även det till viss del tröttande :( Krya på er!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att ni båda mår bättre nu.

      Radera
  9. Stackars Eriks mamma och Erik förstås!

    Ska ni?!:)

    SvaraRadera
  10. Nu blev jag glad :D Ja inte för magsjukan såklart :( Jag ser fram emot att höra mer om era planer när tid och möjlighet finns. Kram på dig o de dina <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och då har jag inte ens berättat att vi flyttar till Skåne :)

      Radera
  11. Åh vad kul för er!
    Grattis får man väl säga!
    Har ni bott nått i Sverige tillsammans innan du och mannen eller har ni bara varit iväg på semester?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamen bodde fem år i Sverige innan vi flyttade hit så han vet vad det handlar om. Han pratar till och med svenska : )

      Radera
    2. Skönt! Då blir det ingen "chock" för honom! :)
      Jag har för mig att jag läst någonstans (kommer inte ihåg vart) att ni bott där och att de flesta (alla?) barnen är födda där..?!

      Radera

Tack för att du tog dig tid.