torsdag 16 april 2015

Rumskamraten

Jag ligger på ett delat rum. Det gjorde jag förra gången jag var här också. Den gången gick det knappt att säga hej till personen på andra sidan skynket. Den här gången har skynket endast varit fördraget för att sova. Vi har pratat bort hela dagen, skrattat, berättat om våra liv och diskuterat skola, jämställdhet, rasism, politik ... Men nu för en timme sedan blev hon utskriven och det blev alldeles tyst och tråkigt.

Jag har redan pratat med personalen om att få ett enkelrum för om jag ska ligga här i ett antal veckor och få nya rumskamrater varannan dag så kommer jag att bli galen, och så bra som jag har haft det de här två dagarna lär jag inte få det igen.

I övrigt har det inte hänt så mycket. 25+4 i dag och vi kämpar vidare.

2 kommentarer:

  1. Alternativet är förstås att du får godkänna eventuella inneboenden i förväg!
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du är tillbaka, men ojoj, jag känner mig riktigt skakad. Jag förstår att det har hänt mycket, och händer mycket just nu. Hoppas att du har böcker att läsa, fina besök och att personalen är underbar.
    En liten pojke, så fint!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.