torsdag 7 mars 2013

Tillbaka på banan

Efter tre nätter utan mjölkmaskinen i sovrummet sover nu min lillprins nästan som innan helvetesmånaden februari! Jag är så tacksam för att jag har en man som inte bara ser vad som behövs göras utan på en självklart och lugnt sätt tar sig an uppgiften utan minsta tvekan.

I söndags natt när jag bröt ihop och gav fritt utlopp för min dramatiska ådra tog han lugnt över och räddade både den natten genom att låta mig ge upp försöken att få den gallskrikande bebisen att somna utan bröstet och den här veckan genom att skicka ner mig till soffan.

Det kommer att bli det värsta med flytten, att maken får stanna här tills vi har fixat eget boende i Skåne. Vi får hoppas att det löser sig snabbt.

9 kommentarer:

  1. Skönt!! Klart det ordnar sej ❤Ha en bra helg!!
    Kramar Mamma

    SvaraRadera
  2. Tack och lov för män som ställer upp och som kan behålla lugnet i sådana lägen när man verkligen behöver det. Det är värt mycket! Men du... är han världens sötaste lilla kille? Jag tror det för jag smälter varje gång jag ser honom! x

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen skönt att man kan dela och plocka upp varandra ibland.

      Ett litet charmtroll är han, den lille, alltid go och glad.

      Radera
  3. Se där vännen, Du har det ändå litet bra, då och då!

    Stor kram till hela gänget.

    SvaraRadera
  4. Tills makens ankomst finns det ju moster och kusiner ;) Eller får du skicka hem charmtrollet till oss, bara han inte lär vår lille prins en massa bus så :P Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han kan lära I att klättra i bokhyllan, riva ut allt han kommer åt på golvet, tutta hela natten, gå baklänges och skratta så han kiknar.

      Radera
  5. Det som inte dödar dig gör dig starkare. Lyssna på en medsyster... <3

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.