lördag 2 mars 2013

Några små flyttankar

"Te voy a echar mucho de menos. No es tan fácil encontrar a gente como tú!", sa en av mina fina granntjejer när jag sprang på henne i affärer för en liten stund sedan. En helt fantastisk komplimang åtföljd av en varm kram som gjorde att jag fick svälja flera gånger för att bli av med klumpen i halsen.

Det är lustigt hur mycket jag har gråtit den här gången jämfört med sist vi flyttade. Jag mår bra här och har lärt känna många fina människor. Men kanske just därför är det helt okej att vi flyttar: vi flyr inte utan tror att det blir bäst så här.

Barnen är jätteglada och räknar dagarna. De tycker att det är fantastiskt att få bo nära kusinerna. Just det, Skåne blir det och det blir nog bra.

15 kommentarer:

  1. Då får man göra en kusinrunda nästa gång man är i Skåne då eller ja kanske inte nästa gång då det är i april. :)

    Kram på er alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag verkligen att du gör!

      Radera
  2. Vad bra att du bloggar OCH att jag läser ;) Så man får veta vad som händer. När är det dags .Lägenhet hus . Jobb ????
    Välkomna Kram

    SvaraRadera
  3. heej din halva bror Micke får göra dej ledsen men jag lämanr sverige Nya barn blir det i Thailand kanske för thailändskorna är snällast sötaste i världen bara gilla läget kajs bajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan ju inte flytt nu när vi kommer tillbaka : ) Kram.

      Radera
  4. OJ ska du fytta hem? Stort steg :D Grattiiis!

    Hälsningar från en som inte ALLS är lite avis utan jättemycket!! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är stort men jag tänker att det är liter och att det alltid går att ta ett steg tillbaka om det inte känns bra, eller åt sidan för den delen :)

      Radera
  5. Ja du vet ju vad jag tycker :D Helt underbart att ha dig i Skåne :) Sen är det som sagt nog en bra tid att testa, det innebär inte att man måste bo på samma punkt resten av livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och här kommer kramarna, för som vanligt slutade kommentarsfältet att fungera :S
      Kraaaaaaam

      Radera
    2. Test blir det som sagt, och kram på dig med!

      Radera
  6. Aldrig blir man nöjd.... Skåne, Skåne???? Tar lika lång tid med bil som flyg... Ni kunde lika gärna bo i annat land.... Nää ta med dig syster yster och flytta närmare dvs högre upp! Annars är man ju VÄLDIGT VÄLDIGT GLAD över nyheten ;o)
    Kramar från Stockholm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tåg är ju ett bra alternativ : )

      Radera
  7. Ååååååå, Skåååååååne av alla ställen. Stackars barnen kommer ju aldrig få lära sig ordentlig svenska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är det fula i kråksången ; )De övar faktiskt redan på skånskan, hahaha.

      Radera

Tack för att du tog dig tid.