torsdag 26 juli 2012

Sommarbarn

I dag åkte syrran och hela hennes familj hem till sig. Det har varit två intensiva, ibland tokröriga veckor, men så fort de stängde bildörrarna saknade jag dem. 

Jag har massor med bilder från de här veckorna som jag tänker lägga upp de närmaste dagarna men ni ska redan nu få ett litet smakprov från i dag. 
Det har varit nästan lika varmt som i går och hela dagen har tillbringats i trädgården. 
Varför hålla sig på filten när gräset är så grönt och fint. 

En hink, en frisbee och två tokiga ungar. 

2 kommentarer:

  1. Du, hur bra är dina barn på svenska? Hur har ni gjort med språken?

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid pratat svenska med barnen, även när andra är med som inte förstår svenska. Jag försöker också se till att de tittar på svensk film eller tv, vi läser på svenska och även barnen försöker jag få att läsa på svenska. Vi reser för det mesta till Sverige två gånger per år och tar emot minst två besök per år nere i Spanien. När vi bodde i El Puerto hade vi dessutom ett stort svenskt umgänge, vilket vi saknar nu.

    Det är också en stor fördel att barnens far både förstår och pratar svenska: vi behöver aldrig förklara extra eller översätta åt något håll.

    Barnen pratar helt okej svenska och förstår allt. Nu när vi har varit här i ett par veckor pratar framför allt Viktor bara svenska. Det har till och med hänt att jag har pratat spanska med honom någon gång och han har svarat mig på svenska.

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.