lördag 28 juli 2012

London


Tänkte passa på ett starta semestergenomgången i dag när stora är utlånad till kusinen, trean är utlånad till bonussyrran, tvåan sover och liten leker på golvet.

Vi tar det från början: London. Vi var alla väldigt förväntansfulla inför två dagar med bara familjen och det blev precis så mysigt som vi hade tänkt oss. Vädret kunde ha varit lite bättre, men annars var det toppen och jag längtar efter att få göra något liknande snart igen. Och för er som undrar hur det är att resa till en storstad med fyra barn kan jag säga att det funkade superbra. Dessutom väckte vi en del uppmärksamhet där vi drog fram och alla var hjälpsamma och mycket trevliga överallt.

Det här var något av det första jag la märke till när vi kom fram och tyckte att det var lite lustigt, sen förstod jag.


Trafalgar square var något av det som Viktor hade på önskelistan efter att ha läst om det i skolan. 



Piccadilly får man ju inte missa. 

Där låg också M&M:s World som vi tillbringade en lång stund på.

Fyra våningar av detta.


Erik fick komma ur bärselen en stund. Vi hade inte med oss någon vagn och det var ett klokt val.

Vart tog Lukas vägen?

British Museum var också något som stod på Viktor önskelista. Mumierna var en klar favorit.



Det fanns även en liten utställning OS-medaljerna. Så här ser guldmedaljerna ut som idrottarna kommer att få nu i London-OS

Utanför British hittade vi detta roliga



Fortsättning följer ...

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Oooops, blevlite fel.

    Verkar som om ni har haft det riktigt bra i London och hunnit med en hel del kultur. Gillar verkligen de sista bilderna :D

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Ni verkar ha haft det bra där borta och jag hoppas ni har det lika bra i Sverige!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! (Och det är nu jag inser att jag vet väldigt, väldigt lite om London)
    Ni ser ut att ha haft väldigt kul trots regnet. Hoppas ni har lite sol i Sverige också.

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.