måndag 30 juli 2012

London, del 2

Jag fortsätter genomgången av semesterbilderna. Inte för att roa, utan för att mitt förvirrade jag ska minnas lite längre än en månad eller två. 

Vi köpte dagskort till lokaltrafiken som vi utnyttjade ordentligt,  både de ursöta röda bussarna och ...
... tunnelbanan. Jag måste säga att bussarna var trevligare men tunnelbanan mycket snabbare.
Det blåste och var kallt i Hyde park, och en stor del av parken var avspärrad  för att något tyckte att det var viktigare med OS-konserter än att mina barn fick se hela parken.


Mysigt var det ändå i parken och vi hittade lä och regnskydd under några träd.

Lillkillen passade då på att fylla på lite i magen. Jag visade brösten lite överallt i London men jag såg inte någon annan mamma som gjorde det och jag började fundera på om det är accepterat att amma offentligt i England? Inte för att det hade spelat oss någon roll, är man hungrig så är man.

Röd telefonkiosk.

Släpp ut mig!

Big Ben 

Big Ben (bild tagen av Viktor eftersom han tyckte att maken och jag skulle synas på bild tillsammans, fint.)

London Eye

London Eye på närmare håll och precis innan himlen öppnade sig och vi började springa mot närmaste "tube station". Resten av kvällen tillbringades på hotellet där vi åt en mysig middag på rummet, hoppade i sängarna och kräktes på heltäckningsmattan (tänker inte berätta vem som gjorde vad).

Dagen efter var det trötta barn som väcktes alldeles för tidigt och sedan somnade igen på tåget mot Gatwick.



Urmysig minisemester som smakade mer. Nästa gång får det bli Paris. 

8 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Det är bra att bildblogga så man inte glömmer!

    Vi pratar också om Paris. Eller mest Alma Nova pratar om Paris. Så vi får nog försöka få till det ... Kanske i vår?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra.

      Viktor har pratat länge om Paris. Själv är jag inte jättesugen på Disney World men gärna allt annat av vad Paris kan bjuda på.

      Radera
  2. Vilken resa ni hann med innan ni kom till Sverige.Skönt för er. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hann med mycket på kort tid.

      Radera
  3. Fina bilder som vanligt på er lilla/ stora Familj! Tror att det var 3:an som stod för strapatserna i sängen och 4:an för pjukan på den redan ofräscha mattan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog inte bara trean som hoppade men helt klart bara fyran som spydde : )

      Radera
  4. Jätte fina bilder!!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga Londonbilder! Det ser jättemysigt ut!! :)

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.