fredag 3 februari 2012

Bymys

Jag gillar den lilla byn vi bor i. Den är vacker med ett stor fint slott högst uppe på kullen och små krokiga gränder ner till torget. Men det allra bästa är ändå kommunhuset. Varje gång jag behöver fixa med papper, vad det än handlar om, knallar jag bara upp på kommunkontoret och får det fixat på några minuter. Aldrig någon kö, aldrig några sura gamla tanter eller gubbar bara mysigt, snällt och snabbt.

I dag behövde jag få några kopior stämplade och självklart hade jag Erik med mig. Alla stannade till och tittade på honom och åhade och ahade över det vackra lilla gossebarnet. Sedan fick jag hjälp ned och blev visad till hissen, som jag inte hade hittat på egen hand. Mys, bymys.

4 kommentarer:

  1. Åååååh!!! Där jag bodde i området runt Madrid var de också gulliga. Utan baby (bara fet blondin typ :-)

    Jag saknar Spanien!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, för det mesta är ju folk trevliga om man bara är trevlig mot dem, men det blir så mycket mer personligt på ett litet ställe som det här.

      Jag kan tänka mig att byråkratin är ännu värre i Italien efter det jag har läst på din blogg.

      Radera
  2. Ah vad mysigt! Sant alskar jag nar det funkar och folk ar trevliga i sitt jobb. Ha en harlig helg nu! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så mycket roligare för alla när folk är trevliga!
      Ha en supermysig helg du med. Kram.

      Radera

Tack för att du tog dig tid.