söndag 29 januari 2012

Kalas

I går hölls det kalas för sexåringen. Tio av klasskamraterna hade bjudits och nio kom. Jag hade först tänkt bjuda hela klassen men jag är mycket glad att det inte blev så. Nu menar jag inte att kalaset på något sätt inte var roligt och fartfyllt, men jisses vad vissa ungar är vilda!! 

Arbetsfördelningen under de tre timmar som kalaset pågick såg ut så här: Maxi såg till att Erik var nöjd och jag och Viktor såg till att gästerna underhölls. Som tur var hade jag planerat några lekar, och framför allt fiskdammen var uppskattad. Spanska barn vet för det mesta inte vad fiskdamm är och några av barnen ville till och med fiska mer när vi var färdiga. Viktor hade dessutom hittat på en liten historia runt det hela och såg till att fisket blev lite roligare med strumpor, badbyxor och annat som kan hittas på havets botten. 

När kalaset var till ända hade Lukas fortfarande det bästa kvar: bästa kompisen S skulle sova över!! Några timmar med Wii, mer godis, pizza och bus och sen somnade jag på soffan medan maken nattade killarna. Lyckat och totalt utmattande, kan man sammanfatta det hela med.

Det blev tyvärr inte många bilder tagna och de som togs blev suddiga, förmodligen för att de små liven inte stod still mer än tre sekunder i stöten.  Men här får ni i alla fall två små bildbevis! 



2 kommentarer:

  1. Grattis Lukas till ett lyckat kalas. Visst är det bra att ha en snäll och duktig familj som hjälper till.
    Kram på Er allihopa!!

    SvaraRadera
  2. Kul att kalaset blev lyckat!! Skönt med en stor
    Kille som kan hjälpa till!!Bra jobbat .Viktor❤




    Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.