onsdag 4 januari 2012

Hemma

På nyårsafton åkte jag tåg med barnen till Stockholm för att fira nyår med pappa och D i Väsby. Erik stoppades ned i en sjal och sov hela vägen från K-hamn till Väsby. De andra tre uppförde sig exemplariskt och pappa mötte oss på Centralen, så även väskbärandet löste sig.

Efter ett par mysiga dagar hemma hos D var det dags för eldprovet. Det började lagom bra med att jag försov mig. Av någon anledning bestämde sig Erik för att sova lite bättre just den här natten och därför somnade jag om omgående efter att ha stängt av alarmet på telefonen. Jag hade tänkt gå upp kvart över fem men vaknade till igen tio i sex, planet skulle gå kvart i åtta. Min tanke var att vara på plats på Arlanda innan halv sju med tanke på all packning och vagn som skulle checkas in. Det blev ganska bråttom med påklädning av fyra barn och packning av pyjamasar och tandborstar. Som tur är har jag en väldigt cool pappa som hjälpte mig att behålla lugnet hela tiden.

Ungefär tio över sju var allt incheckat och vi kunde gå in till gaten. Inte en enda liten kö behövde vi stå i, så det var kanske ändå inte så dumt att försova sig lite. Det jag fortfarande inte vet är om pappa fick någon böter för att han parkerade där man bara får lasta på och av. Jag sa åt honom att åka men det ville han inte gå med på.

Resten av resan gick riktigt bra. Erik hängde i sjalen och sov mest hela tiden. De fyra timmarna i Prag var lite långa, men även det gick helt okej. Vi gick omkring lite, köpte något att äta, åkte en sån där barnkarusell (Lukas och Eira) och satt och väntade en hel del. På nästa flyg somnade alla utom Lukas och jag, och snart landade vi i Madrid.

Det svåraste med hela resan var nog faktiskt att försöka få in fyra väskor, en barnvagn, fyra barn och två vuxna i bilen. Vi valde att inte betala parkeringen förrän vi hade lyckats lösa detta ganska komplicerade problem. Vi borde ha köpt en ännu större bil!

Femton timmar efter att vi lämnade Väsby rullade vi äntligen in på vår gata. Detta efter att vi fått stanna både för amning och byta av kläder för en nedkräkt liten Eira. Vi klev in i ett varmt och skönt hus, till och med golven är varma, och dessutom hade maken städat precis hela huset och plockat fram bebisgrejerna. Det är skönt att vara hemma.









6 kommentarer:

  1. Jätte fina bilder!Skönt att allt gick bra❤❤Krama kära barnbarn

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som klarade allt så bra. Supermamma!

    SvaraRadera
  3. Bli svettig bara jag tänker pa det.... du skulle bott i Stochholm och Malaga sa du bara kunde hoppa pa planet hemma 1 och ga av hemma 2, det värsta e ju alla dessa byten och transporter till och fran flygplatser. skönt att det är över iallafall!!

    SvaraRadera
  4. Linda, jag gör bara det jag måste.

    Camilla, ja det hade ju varit bättre. Tur i alla fall att barnen blir större och att de är så resvana.

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara och duktiga barn du har! Later som en tuff resa som ni alla klarade av pa basta satt. Maste vara sa skont att vara hemma dock och fa lite rutiner igen? Kram Sara

    SvaraRadera
  6. God fortsättning! Å vilken fin familj du har! Resa via Prag? Denna möjlighet har jag helt missat. Men jag vet hur det känns när man kommer hem efter femton timmars resa och hem till ett varmt och städat hus. Vardagslyx tror jag det kan räknas som.

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.