torsdag 24 mars 2011

Håra bud

I morse ville inte mellankillen gå till skolan. "Det är så jobbigt, mamma!", sa han. "Vad är det som är jobbigt, älskling?"svarade jag. "C låter mig inte vara. Hon säger att hon ska gifta sig med mig. Jag har förklarat att vi är för unga för att gifta oss, visst är vi det? Men hon ger sig inte."

Det är inte första gången som denna C trakasserar mellansonen. För ett tag sedan drog hon till och med ner byxorna på honom för att ta sig en titt på hans mest privata delar. Vi hade då ett samtal med fröken och det lugnade ner sig. I dag pratade jag med fröken igen och hon blev helt förtvivlad. "Inte igen!", var hennes reaktion.

Vi får väl se om det har gått bättre i dag. Det är inte lätt att vara så eftertraktad bland tjejerna!

2 kommentarer:

  1. Stackars Lukas!!det ska börja i tid det som krokigt ska bli..Vad månde det bliva av denna lilla tjej??


    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Oj! Ingen blyg tjej i alla fall!
    Har också en Lukas och han vill inte gå till förskolan just nu, men det beror mest på att han vill vara hemma och mysa på morgonen :o)

    Kram, kram

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.