tisdag 9 oktober 2012

Sömnsnack

I en vecka har jag nu sovit på soffan utan bebis, utan make. Efter en galen natt förra söndagen tog maken beslutet att helt ta över nattvaket. Erik har sedan dess fått nöja sig med napp när han vaknar på natten och välling vid sjutiden.

Det funkar hur bra som helst och jag får sova. Det bästa hade ju självklart varit att han inte vaknade alls, men han vaknar i alla fall färre gånger än när han har mjölkmaskinen bredvid sig. Och maken somnar om mycket snabbare än jag, mycket snabbare. Han är dessutom extremt nöjd över att jag har gjorts överflödig och det märks faktiskt på Erik att han är mer pappaorienterad numera.

Men som tur är har han inte glömt tutten helt.

9 kommentarer:

  1. Efter galen sjukdomsnatt, eller vaknatt? Det verkar som om ni har hittat någon slags lösning. Är jätteglad för er skull! Fortsätt så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Galen som i få spel efter att ha blivit väckt för femtioelfte gången på några timmar. Det är verkligen toppen och vi mår så mycket bättre allihop.

      Radera
  2. Nåja, helt överflödig lär Du nog inte bli de närmaste trettio åren, även om ammandet skulle upphöra.

    SvaraRadera
  3. Bravo Big Mama Maxi!!

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Eller hur! Det är alldeles för få tuttar här i bloggen tycker jag, hahaha.

      Radera
  5. Hihihi, hoppas han är klok nog att inte prova sina tänder mot den där. Härligt att höra att ni börjar få ordning på stöknätterna!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.