onsdag 24 oktober 2012

Lite av varje

Jag sitter i soffan, mitt kontor, och jobbar i ett helt tyst hus. Maken är ledig och ligger uppe och sover med liten, som har hållit honom vaken halv natten. Snart är det maken som är ett vandrande vrak. Tänk att det ska vara så svårt att få den där lille gynnaren att sova ordentligt.

Lusungen verkar vara lusfri än så länge och nu får jag till och med sätta upp hennes hår varje morgon. Jag får även muta henne med en godisbit varje gång jag ska luskamma henne. Som tur är fick vi ett stort paket med massor av välling och varsin godispåse till de stora barnen från mormor i måndags. För som Lukas sa i morse, svenskt godis är bäst!

Egentligen har jag helt tappat blogginspirationen, har inget att säga, har inte haft på ett tag, men jag är rädd för att vissa av mina läsare skulle bli smått besvikna om jag bara la ner verksamheten så jag kör på ett tag och hoppas på det bästa. Kanske skulle det vara en idé att använda sig av en sån där lista, en sån som Annika håller på med? Får nog fundera på det.

I övrigt önskar jag er en fin dag. Här ska det regna i dag, men det gör inget.

9 kommentarer:

  1. Jag skulle sakna er mycket! Såklart! Samtidigt förstår jag om det kanske inte finns tid, men det skulle vara kul att läsa listan (och jag funderar på om jag ska göra den jag också).
    Annars håller jag helt klart med Lukas, svenskt godis är bäst! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog inte så dumt med en lista. Vi kan ju göra det samtidigt : )

      Radera
  2. Skönt att lusen håller sig borta!! Ja det skulle vara
    Skönt för er om Erik började sova lite bättre!!!!
    Ha en bra du oxså ..


    Kramar till er alla!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hade varit väldigt skönt.

      Radera
  3. Testa listan, det är riktigt skoj! Det verkar som om de flesta bloggare tappar inspirationen ibland. Många tycks köra med listor och önsekrubriker då, tills inspirationen kommer tillbaka. Det skulle vara tråkigt om du slutade blogga.
    Jag ska fortsätta med min egen lista nu när jag är tilllbaka i Spanien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog egentligen en hel del jag skulle vilja skriva om men jag har inte tid och ro att sätta mig och skriva. Jag ska ta mig en titt på listan igen.

      Radera
  4. Nä inte lägga ner! Vore hemskt trist tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag fortsätter säkert, bloggen har ju kommit att bli mitt minne. Jag tittar tillbaka ibland och läser om sådant jag glömt, men jag blir trött när jag bloggar bara för bloggandets skull.

      Radera
  5. Även om jag är hemskt dalig pa att kommentera sa kikar jag in här varje dag och jag skulle tycka det var trakigt om du slutade skriva men samtidigt förstar jag om inte orken och lusten finns där.

    Hoppas ni far en trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.