måndag 18 juni 2012

Det här med padeln

Det pågår en padelturnering på gården. Man skulle kunna tro att detta görs på skoj, för att umgås med grannarna. Fel, fel, fel!!, som Brasse skulle säga. Det är blodigt allvar, blooodigt.

Jag spelar ihop med en extrem tävlingsmänniska med sjukt dåliga tävlingsnerver. Det två första matcherna spelade vi mot de som jag tränar med och vann lätt (och med viss attityd från min partner). I går spelade vi den första svåra matchen. Jag var lite nervös. Min medspelare totalt skakig. Det spelade ingen roll att hon är mycket bättre än motspelarna, och mig. Hon missade, och missade, men vi vann ändå 6-3, 6-2. Efteråt var jag ganska nöjd. Min medspelare var skitsur för att hon spelat så dåligt. 

Vi har fyra mathcer kvar. Sen tänker jag byta partner.

4 kommentarer:

  1. Fy vad jobbigt! Vi har spelat padel i flera år men aldrig varit på turnering eller så, spelar mot varandra för att det är kul, har inte sååå stora förhoppningar på en padelkarriär då man nu ör 40+...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tänker mig nog inte heller någon karriär i padelbranchen, men lite roligt är det ju att spela lite mer på allvar.

      Radera
  2. Hårda pix i Texas !!
    Tänk att du blivit en sån rackare
    på padel- imponerad !!
    Lycka till i nästa match.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är bara glad att få röra på mig, sen gör vinnarskallen resten ; )

      Radera

Tack för att du tog dig tid.