torsdag 16 februari 2012

Ibland är det lite för långt mellan tanke och handling

I går tänkte jag att jag måste klippa Eriks små vassa naglar. Om jag bara hade gjort det också! 


Vi är lite trötta i dag eftersom natten var lagom rolig för mer eller mindre hela familjen. Han på bilden nedanför var dålig i magen. Eira hade en liten olycka i sängen. Han med rivmärket tuttade järnet, som vanligt, och jag kunde inte sova på grund av lite för mycket samlad stress på grund av jobb, skolgrejer och eventuell resa, kanske också på grund av den allmänna sömnlösheten. Kvart i sex gick jag upp och jobbade en stund tills liten tyckte att det var alldeles för ensamt i sängen. Maken väcktes flera gånger av både mig och barnen och hade väldigt svårt att ta sig ur sängen i morse.
Just nu tar vi det med andra ord precis så piano som Lukas demonstrerar på bilden.

3 kommentarer:

  1. Ojdå, som han lyckats riva sig. Det händer titt som tätt här också, men det har hittills varit mindre "revor".. Tycker det är lite läskigt att klippa, så jag väntar lätt lite för länge...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju lite läskigt, och lite svårt, när de är så små.

      Radera
  2. Se där första lilla märket på söta nykomlingen. Litet extra karaktär till utseendet och blir det inte värre så kan både han och den vakande modern vara nöjda.
    Kram alla trötta!!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.