tisdag 22 november 2011

Lagom aktivitet för en höggravid.

Ligga i en solstol och läsa. Ligga i ett badkar med tända ljus och läsa. Ligga på soffan och läsa. Ligga i sängen och läsa. Ryggläge med en god bok är med andra ord hur jag skulle vilja fördriva tiden fram till förlossningen.

Det är faktiskt det enda positiva med att maken inte är här: jag kan läsa så länge jag vill på kvällarna och även på nätterna när jag vaknar och inte kan somna om. Jag är halvvägs genom tredje boken sedan jag kom hit och jag kan faktiskt inte påminna mig när jag hade så mycket tid till läsning senast. Underbart på många sätt.

3 kommentarer:

  1. Gratulerar!
    Det är ju inte så ofta man får hänge sig åt sina lustar så ostört.

    SvaraRadera
  2. Härligt passa på och njut!

    Kramar Nettan

    SvaraRadera
  3. Pappa, det är riktigt trevligt att kunna läsa hela nätterna, men det hade varit bra att få sova lite också.

    Nettan, ja snart blir det amning för hela slanten i stället, men det är ganska mysigt det också.

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.