onsdag 16 november 2011

Fröken trots

Det här med att bo hemma hos mormor har triggat min dotters trotsgener på ett i det närmaste överväldigande sätt. Kanske spelar det även in att vi numera umgås dygnet runt. I vilket fall som helst innebär detta att jag inte är ett direkt önskvärt inslag i min dotters liv för tillfället, vilket kan illustreras med denna lilla scen som utspelade sig vid middagsbordet i måndags:

Modern, jag, satt och tittade på sin dotter när hon petade i maten. Varpå dottern, Eira, säger:

- Är du ledsen?
- Nej, älskling, jag bara tittar på dig för att jag älskar dig så mycket.
- Mamma, vad sa jag i går!? Jag Älskar Inte Dig!!

7 kommentarer:

  1. Hahaha, underbart, det är påfrestande att umgås dygnet runt med sin mamma när man är snart 4! hur går det med magen då, nu är det väl verkligen inte långt kvar? så spännande, fyra barn är verkligen en bedrift, häftigt! Guille har en klasskompis som har 4 syskon så de är 5, det ser kul ut när mamman kommer och hämtar allihopa och går iväg med en halv flock barn ;) hon brukar ha samma färg på tröjorna till dem också så hon inte ska tappa bort dem ;)
    kramar till dig och din uppriktiga dotter! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, stackars barn som måste dras med mig!! Fyra är helt klart superhäftigt, tror jag ; ) Men jag kommer inte att klä mina i samma färg, hihihi.

    SvaraRadera
  3. Jo kan du inte klä dem i samma färg! Helst rosa! Kan nöja mig med bajsbrunt oxå bara du klär dem i samma färg :o) hahahaah

    Kramar kusin Nettan
    Ps Eira sluta tracka din mamma du älskar henne ju....

    SvaraRadera
  4. Ja attityd har hon så det räcker vår lilla terrorista. Jag misstänker dock att det kan bli litet annat ljud i skällan när alla syskon är på plats för att konkurrera om mammauppmärksamheten.
    Kram på er båda två!

    SvaraRadera
  5. Kusin Ettan, tror inte Viktor är intresserad av att se ut som sina syskon. Lukas skulle det funka att klä som syrran bara han slipper göra det själv, hahaha.

    Pappa, jag kan meddela att fröken klart och tydligt berättade att hennes morfar C har sagt att det är hon som ska bestämma. Hon sa även att hon vill att du kommer på hennes kalas.

    Puss.

    SvaraRadera
  6. Karlavagnen, ett riktigt litet charmtroll är precis vad hon är, bara inte mot mig ;)

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.