tisdag 29 mars 2011

Svar på tal

I går var vi och hämtade barnens betyg på förskolan (något som förtjänar ett helt eget inlägg). Jag hade missat att mötet med Lukas fröken hölls klockan fyra så vi kom en timme sent, när alla andra hade gått. Det var ju i och för sig trevligt eftersom vi fick en liten pratstund med fröken. Hon lovordade sonen, som vanligt, men hade också en liten anekdot att berätta om lilltjejen.

Tydligen hade någon av fröknarna på skolan berättat för dottern hur söt hon är, varpå Eira svarade: "Es que soy sueca!". ("Det är för att jag är svensk!")

Ja, vad säger man?! Duktig flicka!!

9 kommentarer:

  1. Haha söta Eira,vad härlig hon är..Klart att fröken lovordade Eira..




    Kramizar till er alla.

    SvaraRadera
  2. Jag menade Lovordade Lukas!!

    SvaraRadera
  3. Underbart och sa sant som det var sagt! Grattis till att det gar sa bra for Lukas. :) Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Mamma och Sara, fröken berättade att hon brukar ha Lukas som exempel när hon berättar för de andra hur de ska göra, hahaha.

    SvaraRadera
  5. Kan jag mycket väl tänka mej! Så kul för er som föräldrar..Även en stolt mormor....

    SvaraRadera
  6. Grattis Lukas, lärarnas favorit precis som Din mamma.
    Vår lilla terrorista är rätt fyndig av sig men nästa gång kanske hon kan upplysa omgivningen om att hon är mammas dotter och "morfars barnbarn".
    Kram på Er!

    SvaraRadera
  7. Underbara ungar . Kan jag kopiera och lägga ut på min blogg ? :)

    SvaraRadera
  8. UNDERBARA UNDERBARA Eira klart att det är för att hon är svenk............. hahahaha
    Jag försökte att kväva skrattet eftersom jag satt på jobbet men jag tror inte det gick så bra ;o)

    Blir inte speciellt förvånad å Lukas vägnar heller :o)
    Kramar till alla Kusin Nettan

    SvaraRadera
  9. Pappa, jag ska självklart se till att dottern nästa gång får det hela rätt.

    Petra, klart du får.

    Nettan, ja det är inte annat än att man skrattar lite smått åt henne.

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.