tisdag 1 mars 2011

Inte världens bästa fru

Jag måste erkänna en sak: i går firade jag inte min make på vederbörligt sätt!! Ingen present hade jag, inte ens ett ynka litet kort.

Jag vill inte på något sätt skylla ifrån mig men billöshet, sjukt barn och två helgdagar med helstängt kan ha haft något med det hela att göra.

Jag hade informerat födelsedagsbarnet om detta men av någon anledning trodde han att jag skojade (varför skulle jag skoja om en sån sak?) och blev ganska besviken på morgonen när han bara fick paket från sin svärmor.
I dag satte jag mig därför i en taxi och åkte till vårt shoppingcentrum efter att barnen lämnats i skolan. Det var dags att gottgöra detta fruktansvärda misstag. Två fina presenter och en chokladask senare var jag nöjd, och när maken möttes av skönsång och paket när han kom hem tror jag faktiskt att jag blev förlåten. Särskilt när jackan jag köpt visade sig passa både kroppen och smaken.

Förlåt käre make!! Detta kommer aldrig att hända igen. Jag lovar.

6 kommentarer:

  1. Ja håller med Petra!!Maxi skulle aldrig glöma..
    Skönt att han gillade presenterna..



    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja Petra, det är väl så.

    Mamma, jag glömde inte, men visst du har nog rätt i det.

    SvaraRadera
  3. Jag saknar ord, nej vänta..jag älskar dig!!
    Din make!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.